Ciekawie zapowiada się repertuar Kina Kosmos w Kwietniu. Miłośnicy X Muzy będą mogli obejrzeć następujące filmy zagraniczne: Batman v Superman, Opowieść o miłości i mroku, Moje wielkie greckie wesele 2, Passolini, Łowca i Królowa Lodu, Bulwar, polskie produkcje: Gejsza, Niewinne, bajki dla najmłodszych: Kung Fu Panda, Złoty Koń.
Również w kwietniu MDK w Mławie startuje z projektem KINO KONESERA.
To przestrzeń dla kina mniej komercyjnego, filmów niekoniecznie reklamowanych w stacjach telewizyjnych i takich, których być może nie znajdziemy nigdy w programie TV czy na DVD. To okazja do spotkania nie tylko ze wspaniałymi aktorami i reżyserami, ale również z genialnymi scenografami, charakteryzatorami, operatorami, scenarzystami, którzy swym talentem malują filmowe obrazy poruszające, refleksyjne, kontrowersyjne zabarwione inspiracjami życiowych doświadczeń lub artystycznej imaginacji.
To przestrzeń dla kina mniej komercyjnego, filmów niekoniecznie reklamowanych w stacjach telewizyjnych i takich, których być może nie znajdziemy nigdy w programie TV czy na DVD. To okazja do spotkania nie tylko ze wspaniałymi aktorami i reżyserami, ale również z genialnymi scenografami, charakteryzatorami, operatorami, scenarzystami, którzy swym talentem malują filmowe obrazy poruszające, refleksyjne, kontrowersyjne zabarwione inspiracjami życiowych doświadczeń lub artystycznej imaginacji.
Filmy w KINIE KONESERA prezentować będziemy w wybrane poniedziałki i wtorki, a będą to najnowsze produkcje polskie i zagraniczne.
W kwietniowym KINIE KONESERA po marcowej projekcji filmu ZJAWA pozostaniemy w atmosferze oscarowych reminiscencji, prezentując nw. filmy nagrodzone statuetkami w różnych kategoriach:
SPOTLIGHT – NAJLEPSZY FILM I SCENARIUSZ
4 i 5 kwietnia (poniedziałek i wtorek) g. 17.00
Amerykański kryminalny dramat biograficzny w reżyserii Toma McCarthy’ego według scenariusza McCarthy’ego i Josha Singera. Przedstawia historię śledztwa dziennikarzy „The Boston Globe” ze „Spotlight”, najstarszego wciąż działającego amerykańskiego dziennikarskiego zespołu śledczego, w sprawie tuszowania przypadków molestowania seksualnego dzieci przez księży. Scenariusz napisany został na podstawie relacji dziennikarzy „Spotlight”, którzy w 2003 roku za ujawnienie skandalu otrzymali nagrodę Pulitzera.
POKÓJ – NAJLEPSZA AKTORKA PIERWSZOPLANOWA BRIE LARSON
12 kwietnia (wtorek) g. 18.00
24-letnia Joy i jej pięcioletni syn Jack mieszkają w nędznej szopie, którą nazywają „pokojem”. Joy i Jack są przetrzymywani przez mężczyznę, którego nazywają Stary Nick. Jest
on biologicznym ojcem Jacka, który porwał Joy siedem lat wcześniej i rutynowo ją gwałci, podczas gdy Jack śpi w szafie. Któregoś dnia Joy zawija Jacka w dywan i każe mu udawać martwego, w nadziei, że wtedy Stary Nick zabierze go na zewnątrz. Stary Nick daje się przekonać, że dziecko nie żyje i umieszcza Jacka z tyłu swojego pickupa. Chociaż Jack jest oszołomiony swoją pierwszą ekspozycją na zewnętrzny świat, wyskakuje z samochodu i ucieka. Dzięki wskazówkom Jacka policja odnajduje jego matkę. Jack zaczyna trudną drogę oswajania się z życiem poza światem który znał i którym dotychczas był jeden pokój.
SYN SZWŁA – NAJLEPSZY FILM NIEANGLOJĘZYCZNY
18 i 19 kwietnia (poniedziałek i wtorek) g.18.00
Rok 1944 – węgierski Żyd, Szaweł (Géza Röhrig), pracuje w obozie w Auschwitz w tzw. Sonderkommando. To złożona z więźniów, ale kontrolowana przez strażników jednostka zajmująca się sprzątaniem krematoriów i innymi „pracami”, których nikt inny by się nie podjął. Mogą cieszyć się pewnymi względami oprawców, ale w zamian doświadczają mentalnego piekła. Szaweł staje się w rezultacie automatem wykonującym polecenia, pozbawioną emocji maszyną, która nie zważa na otaczającą rzeczywistość Wszystko ulega diametralnej zmianie, gdy w jednym z zamordowanych w komorze gazowej chłopców Szaweł rozpoznaje swego dawno niewidzianego syna. Nie bacząc na konsekwencje oraz sytuację pozostałych więźniów, organizujących bunt w obozie, mężczyzna zamierza wyprawić dziecku prawowity i zgodnyz tradycjami pogrzeb. „Syn Szawła” László Nemesa to jedno z najtrudniejszych filmowych doświadczeń ostatnich lat, absolutnie bezlitosny dla widza obraz, którego nie da się wyrzucić z głowy miesiące po seansie. To jeden z tych filmów, który autentycznie zmieniają postrzeganie rzeczywistości za oknem. Mimo wszystko trzeba się zebrać na odwagę i go obejrzeć.
Rok 1944 – węgierski Żyd, Szaweł (Géza Röhrig), pracuje w obozie w Auschwitz w tzw. Sonderkommando. To złożona z więźniów, ale kontrolowana przez strażników jednostka zajmująca się sprzątaniem krematoriów i innymi „pracami”, których nikt inny by się nie podjął. Mogą cieszyć się pewnymi względami oprawców, ale w zamian doświadczają mentalnego piekła. Szaweł staje się w rezultacie automatem wykonującym polecenia, pozbawioną emocji maszyną, która nie zważa na otaczającą rzeczywistość Wszystko ulega diametralnej zmianie, gdy w jednym z zamordowanych w komorze gazowej chłopców Szaweł rozpoznaje swego dawno niewidzianego syna. Nie bacząc na konsekwencje oraz sytuację pozostałych więźniów, organizujących bunt w obozie, mężczyzna zamierza wyprawić dziecku prawowity i zgodnyz tradycjami pogrzeb. „Syn Szawła” László Nemesa to jedno z najtrudniejszych filmowych doświadczeń ostatnich lat, absolutnie bezlitosny dla widza obraz, którego nie da się wyrzucić z głowy miesiące po seansie. To jeden z tych filmów, który autentycznie zmieniają postrzeganie rzeczywistości za oknem. Mimo wszystko trzeba się zebrać na odwagę i go obejrzeć.
Wszystkie bilety w KINIE KONESERA w cenie 10 zł/osoba
Serdecznie zapraszamy!
Opisy filmów na podstawie: wikipedia.pl, film.onet.pl